Dva dny v Brně : Co navštívit a kde se najíst.

11:01:00

Před rokem jsme se s mými dvěma kamarádkami domluvili na prázdninovém jednodením Tripu do Karlových Varů a protože jsme si to vážně užili a v autobuse cestou domů jsme jen tak řekli, že by to mohla být tradice, tak jsme začali v březnu plánovat další trip na prázdniny. A tentokrát jsme se vydali....





.... do Brna.

Plánování jsem si vzala na starost hlavně já, protože mě to baví. 
Po prohledávání internetu, stálém hledání v mapách a plno zařizování, se nakonec vše stihlo a mohli jsme vyrazit.










1. Den - 17.8.018 / Pá : 

,,Mám svátek a jedeme do Brna !" blesklo mi hlavou, když jsem se probudila.

Nikdo nezaspal a autobus jsme po ,,krátkém ranním běhu,, také stihly. Využili jsme tentokrát Flixbus, protože cesta stojí pouhých 29 Kč. A kvalita jízdy této ceně ani neodpovídala. Byla skvělá.



Cesta celkem utekla a my stáli  na zastávce v Brně... 
Mé organizační a orientační schopnosti se projevili jako velmi dobré a tak jsme se dostali z bodu A do bodu B - respektive ze zastávky autobusu na náměstí Svobody. 
Tam se nachází známý Brněnský orloj a Morový sloup.



Cvak, cvak, cvak. 
Prvních 100 fotek z náměstí máme a je čas oběda.
Po příjezdu jsem nám objednala pizzu v jedné pizzerii. 
A protože mám celiakii výběr se vztahoval na jednu malou zastrčenu pizzerii v druhé části města. 
Na první pohled nic moc, ale po prvním kousnutí se vše změnilo. Poprvé jsem měla bezlepkovou pizzu, která chutnala jako normální. Byla prostě výborná. 
Stála 175 Kč s tím, že jsem si mohla vybrat jakoukoliv příchuť.





Pak jsme se vydali na Petrov. Upřímně, ten se mi z celého Brna líbil nejvíce a to nejen proto, že z něj máte krásný výhled na celé Brno. Nachází se zde i katedrála sv. Petra a Pavla, která mi trochu připomněla můj milovaný Vyšehrad. Následovala procházka na druhou stranu Petrova přes Denisovy sady.
























Petrov nás uchvátil, ale potřebovali jsme pokračovat, proto jsme se podívaly ještě na Zelný trh a Starou radnici. 
Také jsme se zašli podívat do České ulice na ,,deštníkové nebe" (můj osobní název).
A nezapomělo se ani na můj svátek, který jsme oslavili zmrzlinou v Mekáči.








A byl čas jet domů ? 
Ne, tento rok, jsme se rozhodli, že abychom toho stihli co nejvíce v Brně strávíme dva dny.
Doporučuji vám ubytování schánět hodně dopředu a ne dva měsíce jako já. Penzion jsem nakonec sehnala, ale o něco dražší než jsme chtěli. Jedná se o rodinou vilu kousek od centra a pár kroků od vily Tugendhat. Byli jsme naprosto spokojené a mohu jen doporučit. Odkaz :




Večer po ubytování jsme ještě chtěli zajít na večeři do resturace Proso, která je 100 % bezlepková, ale dorazili jsme později a tak už měli v Prosu zavřeno. 
Proto jsem začala pátrat a kousek od ubytování jsem našla kavárničku. Seděli jsme a povídaly si asi 2 hodinky a pak jsme se rozhodli, že když už to máme takový kousek tak se na vilu Tugendhat aspoň půjdeme podívat. 
Byl to zvláštní a hezký pocit. Pak už jsme se vrátili na pokoj a šli spát.








2. den - 18.8.018 / So : 

Snídani jsme si koupili v supermarketu už včera, takže jsme si v kuchyňce uvařili čaje a půjčili si nádobí.



Sobotu jsme chtěly plně věnovat výšlapu na Špilberk, ale ještě před tím, jsme stihli návštěvu výstavy fotografa Jana Šibíka - 10 let, kterou doporučuji.




Výšlap, nebo spíš krásná procházka na Špilberk byla opět obohacena krásnými výhledy na celé Brno a na
Petrov. 
A protože se akorát konal Den Brna, tak jsme měli hrad i s vojáky v dobových kostýmech, ženami s krásnými šaty, ale i poddanými. Přišlo mi jako bychom se ocitli ve středověku. 
Prohlídku už jsme nestíhali a tak jsme hrad obdivovali jen z venku, ale i tak to stálo za to.





Po 2 hodinách strávených na hradbách jsme se vrátili zpátky do centra.
 A zašly jsme si  na oběd do hranolkárny Faency Fries - švestkovou omáčku mohu doporučit a velké hranolky vás nasytí.


















Už zbývala jen hodina d odjezdu a na řadu přišo loučení. 
Proto jsme se šli podívat tam kde jsme začali - na náměstí Svobody. Udělali posledních pár fotek a vydali se na autobus.









Musím říct, že se mi do Prahy vůbec nechtělo. Brno mě tak okouzlilo, že klidně mohu říct, že je to taková zmenšená Praha bez turistů a stánků se suvenýry na každém kroku. Jen toho brněnskýho hantecu tam bylo nějak pomálu.


A kam pojedeme za rok ? Kdo ví ! Možná i přes hranice....






Byly jste v Brně ? A co se vám tam nejvíce líbilo ?



You Might Also Like

0 komentářů

Jste hodní, že jste si udělali čas na okomentování tohoto příspěvku :)
Děkuji Arteppka