Tipy a rady pro celiaky ZAČÁTEČNÍKY !

20:13:00


Ahoj všichni! Před rokem jsem ze založením blogu zamýšlela i vydávání článků o bezlepkové dietě především pro celiaky jako jsem já a ráda bych tuto kategorii také trošku oživila. Abych to uvedla do pořádku tak bych začala úplně od začátku. Bude to tedy hlavně pro ty co s dietou začínají a neví jak začít.

Jestli neznáte můj příběh určitě by vám také pomohl, tak tady je odkaz : Klikni 

Právě teď jste jistě v situaci beznaděje a plno stresu. Doufám, že vás tímto článkem trošku povzbudím a nabiji informacemi.

Počítám tedy s tím, že jste se již dozvěděli o tom, že celiakii máte na 100%, já sama jsem po dostání této informace hodně spadla do stresu a pláče, začátky byli hodně těžké. Tělo si muselo zvyknout na novou stravu a naopak vyřazení těch všech věcí, které mi chutnali v lepkové variantě.

Teď vám vypíšu pár základních typů a rad, které vám pomohou v rozjezdu a uklidní vás :

1. Hledání informací: 
Tak to jste začali dělat už tím, že jste se dostali k tomuto článku. Je to takový první správný krok, který můžete na začátku podniknout. Mně hodně pomohly články na internetu, facebookové skupiny a knihy.

Doporučené: 
http://ivetrat.webnode.cz/ (i FB stránky)
https://www.instagram.com/zivotbezlepku_glutenfreelife/
https://www.facebook.com/groups/133423536670589/?fref=ts

2. Najít si alternativy a to co nám sedí:
V dnešní době jsou potravinové řetězce vyvinuté vážně dobře, takže se dají sehnat skvělé bzl. rohlíky, které by jste nepoznaly, sušenky Oreo, zákusky, aj. Pak také doporučuji si najít chleba, který vám bude chutnat a další potraviny, které jíte denně, protože bezlepkové neznamená hnusné, mně některé věci chutnají i víc než v lepkové verzi.

Doporučené:
Rohlíky- http://www.svetbezlepku.cz/
Globus
Tesco
Lidl
Speciální prodejny se zdravou výživou

3. Sledovat složení !
Pak je tu to co hodně začátečníků neví. To, že ve složení není přímo napsané, že se jedná o bezlepkový výrobek neznamená, že ho nemůžeme, stačí se podívat jestli se tam žádný náznak lepku nenachází a je to Ok, k tomu ale ještě připisuji, že ani já po 2 letech někdy s určitostí neřeknu zda je výrobek ok. Takže opatrně !

4.Kontaminace:
Také jedna z velmi důležitých věcí. Vše vařit odděleně, rozdílné nádobí. To, že na talíři už není lepkové jídlo, které tam bylo před chvílí neznamená, že ho můžeme použít na bezlepkové !

5. Radši se třikrát zeptat než sníst lepek !

6. Lepek není jen mouka !
Plno lid si myslí, že lepek je jen mouka, takže se nachází jen v pečivu, ale to je velký omyl. Jak já říkávám, lepek je prostě všude. V kosmetice ve většině potravin (kromě masa, ovoce, zeleniny, sýrů), nápoje, atd...

Po těch 2 letech diety si říkám, že jím vlastně o něco zdravěji a už jsem si na život celiaka celkem zvykla.

Pro jakékoliv dotazy a hlavně typy na další články, které by vás k celiakii zajímaly mi určitě pište dolů do komentářů a pokud chcete zachovat soukromí tak na jeden z mých kontaktů, který naleznete v menu blogu. V záložce BEZLEPKU pak najdete plno dalších článků, které se celiakie týkají.

KONTAKTY

BEZLEPKU


Děkuji a přeji hodně štěstí, Arteppka

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Moc pěkně sepsané a důležité pro ty,kteří z dietou začínají. Těší mně jak jsi dietu zvládla přijmout a vážím si,že myslíš i na ostatní.
    Což víme již dlouho...
    Hodně štěstí,přeje táta ;-)

    OdpovědětVymazat

Jste hodní, že jste si udělali čas na okomentování tohoto příspěvku :)
Děkuji Arteppka